A mai evangélium, amely egy tisztátalan lélek kiűzését beszéli el, alkalmat ad arra, hogy Jézus csodáinak értelméről gondolkodjunk.
1. Jézus csodáit kijelentés kíséri az Isten országáról. „Ha pedig én Isten ujjával űzöm ki az ördögöket, valóban elérkezett hozzátok az Isten országa” - mondja Jézus. Ezért nevezik a csodát a szinoptikus evangéliumok nyelvén „hatalmi tett”-nek (dünémeisz). Isten Jézus által megtöri a sátán hatalmát a világon. Jézus bizonyul erősebbnek, aki az erős házába betör, és újra és újra betör oda. „Te azért jöttél, hogy minket megsemmisíts” - mondják az ördögök. Jézus tehát a nagy Szabadítónk, aki a világot meg akarja szabadítani a sötét sátáni hatalom bilincseitől.
2. Jézus csodái mutatják az Isten országa üdvösségének a „megtestesülését”. Mert ha Jézus betegeket és megszállottakat gyógyít, akkor demonstratív módon lehet tudni, hogy a test is, azaz az egész teremtmény beletartozik Isten eljövendő üdvösségébe. A teremtő a megváltó is, mondották már az ószövetségi próféták.
3. Jézus csodái épp ezért hangos tiltakozást jelentenek életünk kemény valósága ellen, hogy ti. szenvedők, betegek és halállal megjelöltek vagyunk, amint azt mindnyájan tapasztalatból tudjuk. Jézus csodái ezért prognosztikus jelek, „előremutató” jelek, amelyek Isten végleges uralmának a gyógyult világára mutatnak rá. Isten Jézus által tiltakozik a teremtésének megsértése ellen. Isten meg akarja s meg is fogja változtatni a világot. Istennek éppen ezt a döntését ismertetik meg velünk Jézus csodái.
4. Jézus csodái tiltakozást jelentenek a hamis teológia ellen, amely népe körében a történelem során újra és újra megjelenik és kifejlődik. Jézus szerint a beteg nem azonos a bűnössel, szerinte a betegség semmiképpen sem az elkövetett bűn büntetése.
5. Jézus csodái állásfoglalásra kényszerítenek mellette vagy ellene (vö. Mk l,27 sköv.). Mivelhogy Jézus csodáival hatalmi igény is van egybekötve, amit nem lehet hallatlanba venni.
6. Végül egy kérdés: Milyen démonok laknak ma bennünk és világunkban, amelyeket Jézus ki akar űzni?…